Inkoopvoorwaarden wat moet er in staan?

Inhoud van inkoopvoorwaarden

In inkoopvoorwaarden staan de algemene rechten, plichten en verantwoordelijkheden van uw leveranciers en/of opdrachtnemers. De inhoud van inkoopvoorwaarden is afhankelijk van de producten, diensten of werkzaamheden die worden ingekocht door uw bedrijf.

Hieronder een beknopte opsomming van onderwerpen die vaak in inkoopvoorwaarden worden opgenomen.

  • verplichtingen en verantwoordelijkheden van de leverancier en/of opdrachtnemer;
  • (op)leveringsafspraken;
  • afspraken omtrent prijswijzigingen en/of tariefwijzigingen;
  • gevolgen indien de leverancier en/of opdrachtnemer zijn verplichtingen niet nakomt;
  • aansprakelijkheden van de leverancier en/of opdrachtnemer;
  • facturatie- en betalingsafspraken;
  • kwaliteitsnormen;
  • indien zzp’ers worden ingehuurd, bepalingen die het zelfstandig ondernemerschap van de opdrachtnemer benadrukken en het verleggen van het risico op schijnzelfstandigheid;
  • afspraken omtrent intellectuele eigendomsrechten die rusten op het werk dat de opdrachtnemer in opdracht van uw bedrijf heeft vervaardigd;
  • geheimhouding;
  • toepasselijk recht;
  • bevoegde rechter.

 

Inkoopvoorwaarden zijn inhoudelijk voor een deel het spiegelbeeld van algemene (leverings)voorwaarden of verkoopvoorwaarden.

 

Inkoopvoorwaarden laten opstellen door specialist

Wij zijn gespecialiseerd in het opstellen van maatwerk inkoopvoorwaarden. Wilt u een vrijblijvende offerte ontvangen voor het opstellen van maatwerk inkoopvoorwaarden voor uw bedrijf, dan vraagt u middels onderstaand formulier een offerte aan.

Formulier inkoopvoorwaarden |

Specialist in