Servicecontract opstellen

Voor de services die u verleent aan uw klanten stellen wij een maatwerk servicecontract op. Een servicecontract kan o.a. betrekking hebben op een of meerdere fysieke zaken, zoals machines of installaties, of op software. Gaat het om services voor software, dan wordt een dergelijk servicecontract vaak een service-level-agreement (SLA) genoemd.

Een servicecontract is over het algemeen een duurovereenkomst (contract voor een bepaalde periode). In het servicecontract staan afspraken over vergoeding, looptijd, beëindiging en opsomming van de werkzaamheden/diensten die onder het servicecontract vallen.

Prijs servicecontract opstellen: vanaf € 395,-

Ja, ik heb een servicecontract nodig

Wilt u een vrijblijvende offerte ontvangen voor het laten opstellen van een maatwerk servicecontract, dan ontvangen wij graag via de e-mail of telefonisch 0516 – 427298 de volgende informatie:

  • de zaak, dienst of software waarop het servicecontract betrekking heeft;
  • beknopte omschrijving van de diensten/services die onder het servicecontract vallen.

 

>> Offerte aanvragen servicecontract opstellen via de website

 

Servicecontract laten opstellen

Nadat u de opdracht heeft verleend voor het opstellen van het servicecontract, neemt mr. Mirjam Geuze telefonisch contact met u op om de details van het servicecontract te bespreken. Hiervoor wordt een telefonische afspraak met u gemaakt. Tijdens dit gesprek worden aan u vragen gesteld over de gewenste inhoud van het servicecontract. Na dit gesprek wordt gestart met het opstellen van het servicecontract.

De informatie die van u is ontvangen, wordt in het servicecontract verwerkt. Daarnaast wordt het servicecontract aangevuld met bepalingen die voor u van belang zijn. De levertijd van het servicecontract staat in de offerte. Heeft u het servicecontract voor een bepaalde datum nodig, dan kunt u dat bij uw offerteaanvraag kenbaar maken.

 

Wat is een servicecontract?

Een servicecontract is een overeenkomst tussen 2 partijen waarbij de ene partij bepaalde services aan de andere partij verleent. De services kunnen zijn: het oplossingen van storingen, uitvoeren van reparaties en/of ondersteuning of support bij het gebruik. Heeft het servicecontract betrekking op software of online diensten, dan wordt ook wel van een SLA (Service-Level-Agreement) gesproken.

Het servicecontract is niet in de wet opgenomen. Derhalve gelden de algemene regels van het contractenrecht. Indien het servicecontract met een consument voor een bepaalde termijn wordt aangegaan, dan is de Wet van Dam van toepassing. Uiteraard zorgen wij ervoor dat uw servicecontract voldoet aan de huidige wet- en regelgeving.

 

Wat wordt er in het servicecontract opgenomen?

De inhoud van het servicecontract is o.a. afhankelijk van de diensten die in het kader van het servicecontract worden verleend. Hieronder een beknopte opsomming van onderwerpen die in een servicecontract opgenomen kunnen worden:

  • looptijd van het servicecontract;
  • vergoeding die betaald dient te worden;
  • tariefwijziging, tenzij de afspraken omtrent tariefwijziging in de algemene voorwaarden staan;
  • wanneer de klant wordt gefactureerd;
  • omschrijving van de diensten die onder het servicecontract vallen en eventueel een omschrijving van diensten/werkzaamheden/leveringen die niet onder het servicecontract vallen en apart aan de klant in rekening worden gebracht;
  • de verplichtingen en verantwoordelijkheden van de klant in het kader van het servicecontract;
  • op welke wijze(n) uw bedrijf bereikbaar is voor uw klanten in het kader van het servicecontract;
  • toepasselijkheid van de algemene voorwaarden.

 

Algemene voorwaarden van toepassing verklaren op servicecontract

De algemene rechten en plichten van partijen i.v.m. een servicecontract staan in de algemene voorwaarden. Om een beroep te kunnen doen op de algemene voorwaarden, dient in het servicecontract een verwijzing te worden opgenomen naar de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden worden bijvoorbeeld als bijlage bij het servicecontract gevoegd of er wordt een link opgenomen naar de webpagina op uw website waarop de algemene voorwaarden staan gepubliceerd.

Beschikt uw bedrijf nog niet over algemene voorwaarden voor uw servicecontracten, dan kunt u ons tevens inschakelen voor het opstellen van de benodigde algemene voorwaarden. Zie >> Algemene voorwaarden opstellen voor meer informatie over het laten opstellen van algemene voorwaarden.

 

Offerte aanvragen voor opstellen servicecontract

Formulier servicecontract |