Ja, ik wil een aannemingscontract laten opstellen
Wilt u een maatwerk aannemingscontract laten opstellen, dan kunt u vrijblijvend via de e-mail of telefonisch 0516 – 427298 een offerte aanvragen. Bij uw offerteaanvraag ontvangen wij graag een omschrijving van de werkzaamheden waarop het aannemingscontract betrekking heeft. Vervolgens ontvangt u via de e-mail de prijs en de levertijd voor het opstellen van het aannemingscontract dat u nodig heeft.
>> Via de website offerte aanvragen aannemingscontract opstellen
Werkwijze opstellen aannemingscontract
Nadat wij uw akkoord hebben ontvangen op de offerte voor het opstellen van het aannemingscontract, wordt de inhoud van het aannemingscontract telefonisch met u besproken. Daarna gaat mr. Mirjam Geuze het aannemingscontract opstellen. Naast de informatie die van u is ontvangen over de gewenste afspraken, wordt het aannemingscontract volledig aangevuld met afspraken die van belang zijn.
Na de levering van het aannemingscontract kunt u eventuele gewenste aanpassingen doorgeven. Aanpassingen in het aannemingscontract worden zonder extra kosten verwerkt binnen enkele dagen. Facturatie voor het opstellen van uw aannemingscontract geschiedt achteraf. U betaalt pas voor het aannemingscontract na de oplevering.
Wat wordt er in het aannemingscontract opgenomen?
Wat er in het aannemingscontract komt te staan hangt van verschillende factoren af, zoals het werk waarop het aannemingscontract betrekking heeft, of de aannemer een zzp’er is en waar de werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden. Hieronder een opsomming van onderwerpen die in een aannemingscontract opgenomen kunnen worden:
- omschrijving van het werk dat opgeleverd dient te worden;
- vergoeding die in rekening wordt gebracht;
- facturatie- en betalingsafspraken;
- afspraken omtrent de oplevering en de planning;
- verplichtingen van partijen;
- garantie op werkzaamheden en/of op geleverde producten;
- toepasselijkheid van algemene voorwaarden of inkoopvoorwaarden.
Opstellen aannemingscontract voor onderaanneming
De relatie tussen 2 partijen kan een hoofdaannemer en een onderaannemer zijn. In een dergelijk geval is er sprake van onderaanneming en wordt de afspraken over de onderaanneming verwerkt in een onderaannemingscontract. Voor het opleveren van een werk kan een hoofdaannemer met een of meerdere onderaannemers onderaannemingscontracten aangaan.
Aannemingscontract controleren of aanpassen
Naast aannemingscontract opstellen, kunnen wij u ook helpen bij het controleren of aanpassen van een aannemingscontract. Vrijblijvend via de e-mail stuurt u het aannemingscontract naar ons toe met het verzoek om een controle uit te voeren of om een offerte te sturen voor het aanpassen van het aannemingscontract.
Aannemingscontract in de wet
Het aannemingscontract is als volgt gedefinieerd in de wet:
“Artikel 7:750 BW – Aanneming van werk is de overeenkomst waarbij de ene partij, de aannemer, zich jegens de andere partij, de opdrachtgever, verbindt om buiten dienstbetrekking een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren, tegen een door de opdrachtgever te betalen prijs in geld.”
Middels een aannemingscontract wordt door de opdrachtgever aan een aannemer de opdracht verleend tot de oplevering van een bepaald stoffelijk werk. Het werk is bijvoorbeeld een (gedeelte) van een bouwproject dat uitgevoerd dient te worden, een meubel dat vervaardigd dient te worden of bepaalde reparatiewerkzaamheden die uitgevoerd dienen te worden. De aannemer dient de werkzaamheden uit te voeren in de zelfstandige uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf.
Algemene voorwaarden en aannemingscontract
Indien u de partij bent die het werk aanneemt, dan kunt u op het aannemingscontract uw algemene voorwaarden van toepassing verklaren. In de algemene voorwaarden staan o.a. de algemene rechten en plichten van partijen en aansprakelijkheidsbeperkingen. Door algemene voorwaarden van toepassing te verklaren op het aannemingscontract loopt uw bedrijf minder risico. Beschikt uw bedrijf nog niet over algemene voorwaarden, dan kunnen wij de algemene voorwaarden voor uw bedrijf opstellen, zie >> Algemene voorwaarden opstellen.
Aannemingscontract en werken met inkoopvoorwaarden
De partij die de opdrachtgever is (dit kan ook de hoofdaannemer zijn), kan op het aannemingscontract zijn inkoopvoorwaarden van toepassing verklaren. Inkoopvoorwaarden zijn voor een groot deel het spiegelbeeld van algemene voorwaarden. In de inkoopvoorwaarden staan duidelijk de rechten en plichten van partijen die de opdrachtgever inhuurt. Voor het laten opstellen van inkoopvoorwaarden voor uw bedrijf, zie >> Inkoopvoorwaarden opstellen.